הרגלי אכילה בקיץ

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

תקופת הקיץ שהחלה טומנת בחובה המון אתגרים תזונתיים. ימי הקיץ עתירים בפעילויות בים, בבריכה, טיולים, אירועים משפחתיים וכמובן שכולם משלבים בחובם המון אוכל..

גלידות, פירות קיץ, אייס קפה, הם רק חלק קטן מפיתויי הקיץ, אך למרות זאת, עם התנהלות תזונתית נכונה אפשרי בהחלט לשמור על תזונה בריאה!

להלן דגשים תזונתיים כיצד לעבור את הקיץ בכיף ולשמור על אורח חיים בריא!

פירות

  • להמעיט בקניית פירות מהם יש נטייה לאכול כמויות גדולות (כגון אבטיח וענבים). כמו כן, מומלץ לאכול מתוך צלוחית אישית, להגדיר לעצמיכם את הכמויות ולא לאכול ישירות מקערת הפירות.
  • להכין מראש את כמות הפרי היומית. כמות פירות מומלצת יומית: 2-3 מנות פרי.  מומלץ לשלב את אכילתם במסגרת ארוחות ביניים מסודרות.
  • מהי מנת פרי? מנת פרי= תפוח/ בננה קטנה/ אגס/ 2 שזיפים קטנים/ 2 משמשים/ פלח דק של אבטיח/ 2 פלחי מלון/ חצי מלון קטן/ 1/3 מנגו גדול/ 12 ענבים- אשכול קטן
  • לשלב ירקות חתוכים בתפריט היומי במקום עוד תוספת פירות ובכך להפחית את כמויות הסוכר בתפריט ולהעשיר את התפריט בוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים שקיימים בירקות.

גלידות

  • להתייחס לגלידה כארוחת ביניים ולהעדיף גלידות שאינן עתירות בשומן.
  • גלידה משפחתית- לשים מנה בכוס קטנה או גביע קטן ולא לאכול ישירות מהקופסא. להעדיף גלידות במנות אישיות. מאפשר שליטה טובה יותר בכמויות הנאכלות.
  • אייס-קפה ומילקשייקים עתירי קלוריות ועדיף להמעיט בצריכתם.

שתייה

  • להרבות בשתייה – בעיקר מים וסודה. הקפידו לשתות 8-10 כוסות מים ביום לפחות.
  • למתקשים לשתות מים- ניתן לגוון ע"י תיבול המים בנענע/ לימון, וכן להגביר את שתיית המים ע"י הוספת 1-2 כוסות מים ליום בהדרגה.
  • להפחית שתיית משקאות ממותקים ו/או מיצי פרי.

אירועים

  • לא להגיע רעבים לארוע. מומלץ לאכול ארוחה קלה כשעה/ שעתיים טרם היציאה לאירוע. דוגמאות: כריך עם גבינה/ טונה/ חביתה או יוגורט עם פרי. בכך תתאפשר שליטה טובה יותר בכמויות הנאכלות.
  • להרבות בשתיית מים ולהעדיף זאת על פני שתיית שתייה מתוקה העתירה בקלוריות ובסוכר.
  • להעדיף מזון מאודה, מבושל או צלוי על פני מטוגן
  • סלטים מסוג חומוס, מיונז וכדומה – למרוח שיכבה דקה ולא לאכול ישירות מהצלחת.
  • ללבוש בגד צמוד ומחמיא –  כאשר אנו מרגישים טוב עם עצמינו ונראים טוב, האכילה נעשית למודעת יותר, ובכך מתאפשרת תשומת לב יתרה לכמויות הנאכלות ולתחושת שובע.
  • אלכוהול- 1-2 כוסות משקה/ יין מספיקות J
  • לא חייבים לאכול את הקינוח. אם הקינוח ממש מפתה, בחרו לכם אחד שווה במיוחד ואכלו ממנו בהנאה וללא ייסורי מצפון.
  • חשוב! תבלו את הערב יותר בריקוד ברחבה ופחות בישיבה לצד השולחן.

שיהיה לכולכם קיץ נעים ובהצלחה!

 

עדי קליינמן- דיאטנית קלינית