חג הפסח | חג המצות

 

חג הפסח טומן בחובו המון אתגרים.. יציאה לחופשה, יותר זמן בבית, הרבה ארוחות משפחתיות, על האש והרבה מצות. המצות מגיעות בכל צורתן- מצה עם חמאה, מצה עם שוקולד, מצה מטוגנת ועוד..

המצה מהווה את התחליף למזון הבסיסי ביותר- הלחם! אך היות והמצה אינה משביעה כמו לחם אנו נוטים לאכול כמויות גדולות ממנה וכן ללוות כל ארוחה עם עוד מצה או שתיים..

אך די לאיסורים הדיאטטיים!!! מצות בכמות הנכונה, לא הזיקו לאף אחד.. ואת החג הזה נעבור ללא עלייה במשקל.

איך עושים זאת?

  • כמה מצות לאכול? מצה אחת שווה ל2 פרוסות לחם או 4 פרוסות לחם קל-. תשלבו בארוחות הבוקר והערב עד מצה אחת, ובארוחה עיקרית של היום מנת הפחמימות כמו אורז או תפו"א הינה מספיקה ואין צורך בתוספת של מצות לארוחה.
  • מה מורחים על המצה? תעדיפו ממרחים דלי קלוריות ובריאים יותר: גבינות עד 5%, ממרחי ירקות וממרחים כמו חומוס/ טחינה בהכנה ביתית בכמויות יותר קטנות.
  • ואם כבר חשקה נפשיכם במצה עם שוקולד/ חמאה? תצמצו כמויות. איך אתם שואלים?? איכלו רק חצי מצה עם כפית של שוקולד/ חמאה או ריבה למשל וחסכתם לכם חצי מכמות הקלוריות- התייחסו לארוחה שכזו כארוחת ביניים..
  • לא יכולים לוותר על המצה המטוגנת? תאכלו זאת במסגרת ארוחה מסודרת. הסתפקו במצה מטוגנת אחת ושלבו זאת עם מאכל עשיר בחלבון כמו גבינות עד 5%, ביצה או טונה והרבה ירקות.
  • לא שבעים? השוק מלא בתחליפי מצה. מצה אחת = 4 פרכיות אורז מלא. בנוסף ישנן מצות מחיטה מלאה, כוסמין שהן מכילות יותר סיבים תזונתיים ותורמות יותר לתחושת השובע על פני מצה רגילה.
  • ומה עם פעילות גופנית? גם אם אכלנו הרבה בליל הסדר וביתר הארוחות, חזרו מהר לשיגרה הנכונה והבריאה והרבו בפעילות גופנית- תגיעו להתאמן במועדון כושר או שתצאו עם המשפחה ליום טיול בטבע- מזג האוויר בימים האלו פשוט נהדר..

והכי חשוב, לפני שהחג מתחיל תציבו לעצמכם מטרה: החג הזה שומרים על המשקל ועל תזונה נבונה!!