חג פורים | "מתחפשים" לאדם בריא חופשי מדיאטות

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

 

חג פורים מביא עימו שלל תחפושות מכל הסוגים. אך הפעם אני משתמשת בחג זה כדי לייצר לנו תחפושת של אדם בריא, נקי מדיאטות וממיתוסים שונים על אכילה וקשוב הרבה יותר לצרכיו התזונתיים והרגשיים.

כאשר אנו פוצחים בדיאטה מכל סוג, היא שמה אותנו במקום של חסך תזונתי ורגשי ומייצרת התעסקות בלתי פוסקת באכילה. מצב כזה הינו לא בריא לגוף ולנפש ומייצר חסרים תזונתיים ורגשיים משמעותיים שבעקבותיהם לא ניתן להמשיך בתהליך הדיאטה לאורך זמן.

כעת אציג בפניכם מאפיינים חשובים בהתנהלות היומיומית כדי להצליח בתהליך של תזונה בריאה וירידה במשקל וכמובן ללא עשיית דיאטה. נסו לקחת מהרשימה הבאה לפחות מאפיין אחד והשתמשו בכלים שאתן כדי ליישמו בחייכם.

  • לא לספור קלוריות. ספירת קלוריות גורמת לנו לאכול לפי מכסה מסויים. כאשר אנו סופרים קלוריות, אנו לא מקשיבים לתחושות הרעב והשובע של הגוף ובכך צורכים פחות או יותר ממה שנדרש באמת. הספירה מייצרת מחשבות בלתי פוסקות על מה אכלנו וכמה אכלנו, ובמידה וחרגנו מכמות הקלוריות היומית, נכנסות למשוואה רגשות אשם על עודף הקלוריות שצרכנו כביכול, ובכך לא ניתן להתמיד בדיאטה לאורך זמן.
  • לא להגביל מזונות שנחשבים לבריאים רק לשם הדיאטה. המון מיתוסים יש סביב תעשיית הדיאטות ולעיתים אני נתקלת במשפטים כמו לא לאכול עגבניות/ פלפל אדום או טחינה רק לשם הדיאטה. הגבלת מזונות בריאים ללא התוויה רפואית כלשהי אינה נחוצה בשום תהליך של ירידה במשקל, ולכן אין לעשותה.
  • לייצר מקרר ומזווה בריאים עם מזון טרי, בריא ומזמין. כדי להצליח בכל תהליך, היערכות ותכנון הינן מילות המפתח. כאשר ברשותנו מקרר מזמין עם אוכל זמין ומהיר, קל יותר לאכול מסודר. כדי להצליח בשמירה על אורח חיים בריא יש לדאוג מראש למזונות מהירי הכנה. דוגמאות לכך: ירקות ופירות טריים, לקטי ירקות וקטניות קפואים, דגנים מלאים. כך שלדוגמא ארוחה מאוזנת ומשביעה יכולה לכלול: אורז מלא בשילוב עם גרגרי חומוס וירקות.
  • לא להתעצל לקחת לעבודה ולמהלך היום ארוחות קלות. אופי העבודה ועומסי היום יכולים להביא אותנו למצב של דילוג על ארוחות. במצב כזה, כאשר סוף כל סוף מזדמן לנו לאכול הרבה יותר קשה לשלוט על הכמויות הנאכלות. אנו אוכלים כדי לפצות את עצמנו על השעות הארוכות בהן לא אכלנו. כדי למנוע מצבים כאלו יש לקחת עימנו ליום העבודה או כל יציאה מהבית ארוחות זמינות וקלות לעת הצורך. שילובים מצוינים הינם: כריך עם מנת חלבון כמו חביתה, טונה או גבינות רזות, פרי עם חופן אגוזים, דייסת קוואקר, ירקות חתוכים ואלו כדי לא להגיע מאוד רעבים לארוחות העיקריות בהן קשה לעיתים בעקבות כך לשלוט בכמויות.
  • לא להימנע מקינוחים/ מתוקים. בדיאטות למינהן מגבילים אכילת מתוקים. ברגע שנמנעים מאכילת מתוק לאורך זמן במשך כל תקופת הדיאטה, כאשר היא מסתיימת אנו נוטים לאכול הרבה מתוקים רק כי עכשיו מותר. התנהלות בריאה הינה לא להימנע לחלוטין ולאכול מתוקים מידי פעם תוך כדי שליטה בכמויות. כיצד עושים זאת? שמים בצלחת מנה לא גדולה שתספק אתכם ואוכלים בהנאה וללא ייסורי מצפון. כאשר אנו אוכלים ממקום של בחירה ומודעות קל להנות ולהרגיש הרבה יותר מסופקים מהאכילה מאשר אכילה ממקום של איסור והימנעות מוחלטת. כמובן שמומלץ להעדיף מתוקים עם ערך תזונתי כמו 2 תמרים בשילוב חופן אגוזים קטן.

 

שיהיה בהצלחה ופורים שמח!