לא אוכלים מספיק ירקות?

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

ירקות מהווים מקור חשוב לוויטמינים, מינרלים ולסיבים תזונתיים, בעלי תכולה קלורית נמוכה, עשירים במים ומעניקים תחושת שובע הנשמרת לאורך זמן.

צריכת הירקות המומלצת ע"י רשויות הבריאות העולמיות ובישראל עבור מבוגרים היא כ- 5-9 מנות ירק ליום. (מנת ירק= 100 גרם ירק/ כוס ירק חי/ חצי כוס ירק מבושל)

עדי קליינמן דיאטנית קלינית

להלן מספר רעיונות כיצד להגביר את צריכת הירקות בתפריט היומי:

  • הרגל יומי של ירקות. בחרו ארוחה אחת ביום בה
    תשלבו ירקות באופן קבוע. את הירקות ניתן לשלב בכל צורתם: טריים, מאודים או מבושלים. לא חייב לקצוץ סלט. אפשר ומומלץ לאכול את הירקות גם בשלמותם.
  • אוכלים כריכים בעבודה או בבית? הקפידו לשלב ירק אחד לפחות בכל כריך או אכלו ירקות באופן קבוע לצד הכריך.
  • המון פיתויים תזונתיים בעבודה? מומלץ להביא עימכם לעבודה קופסת ירקות ולאכול ממנה בהנאה.
  • מכינים סלט? הקפידו לשלב ירקות מכל הצבעים. כל קבוצת צבע של ירקות בעלת חשיבות בריאותית אחרת, ולכן חשוב לגוון את סוגי הירקות בתפריט.
    רעיונות לגיוון הירקות בסלט: כרוב סגול, גזר, פלפל צהוב, כרובית, עלי תרד ועוד.
  • מכינים תבשיל? הקפידו לשלב בו ירקות! מומלץ ורצוי להוסיף ירקות ועשבי תיבול טריים לתבשילים כמו אורז, פסטות, רטבים למיניהם וקציצות מכל סוג.

ספרו לי איך אתם משלבים ירקות בתפריט היומי שלכם?